Koraki do učinkovitih prodajnih rezultatov
Imamo dober izdelek ali storitev, prodaja preko spletne trgovine pa nam šepa. Kljub našemu trudu in vpeljavi sprememb, ni učinka. Ključ do dobrih rezultatov se skriva v upoštevanju nekaj zakonitosti glede naše prisotnosti na spletu. Za povečanje obiska, boljšo prodajo in dvig prepoznavnosti nam med drugim manjka optimizacija spletnih strani, znana tudi pod okrajšavo SEO ali Search Engine Optimization. Dosežemo jo na več načinov, pri tem pa je najboljše prepustiti to opravilo marketinškim agencijam, ki nam s poznavanjem principov in sledenjem novostim lahko hitro pomagajo do ciljev. Ena tovrstnih agencij je Dominatus, ki ima dolgoletne izkušnje ter več sto izdelanih spletnih mest.
Zakaj potrebujemo tudi oglaševanje na Googlu?
Naše delo lahko izdatno nadgradi tudi oglaševanje na Googlu, saj se na njem izvrši impresivnih 40.000 iskanj ter več vsako sekundo oziroma 3,5 milijard dnevno. Je takorekoč lahko prvi stik potencialnega kupca z našim produktom, zato je Google oglaševanje pravzaprav nujno. Njegova prednost je, da stroške oglasov nastavimo glede na naša razpoložljiva sredstva. Tudi v tem primeru je nadvse dobrodošla pomoč izkušenih poznavalcev, namreč v primeru napačnih vnosov in nastavitev tvegamo precejšnje nepredvideno povečanje stroškov. Vsekakor pa se ga lahko lotimo tudi sami, če smo dovolj vešči.
Časovni okvir in dopolnjevanje
Optimizacija spletnih strani za iskalnike je dolgotrajen proces, zato ne pričakujmo rezultatov čez noč, prvi uspehi se lahko pokažejo šele čez nekaj tednov ali še bolj verjetno mesecev. Izvajati jo moramo ves čas in ne le občasno, da lahko pride do bistvenih sprememb. Oglaševanje na Googlu pa je lahko pri konverzijah precej hitrejše. Konverzije pomenijo tako dejansko prodane izdelke, kot tudi druge dosežene cilje, ki smo jih postavili, na primer da je določeno število oseb preneslo naš pdf dokument ali se prijavilo na e-novice. Najboljše je sočasno združevanje obeh področij, saj sta komplementarni, tako pa bomo tudi hitreje udejanili načrte.
Kako poteka optimizacija spletnih strani?
Optimizacija spletnih strani je dveh vrst, in sicer on-site ter off-site. V prvem primeru govorimo o tehničnem in vsebinskem aspektu optimiziranja, v drugem pa o naboru kvalitetnih zunanjih povezav z drugih strani na našo, kar ji dviguje mesto pri rezultatih iskanja. Optimizacija spletnih strani za iskalnike ni preprost proces, saj ob napačnih potezah lahko dosežemo nasproten učinek.
Najprej se prične z iskanjem ključnih besed s pomočjo pretežno plačljivih orodij, kot so SEMrush, Ahrefs in drugi. To so besede, ki jih uporabniki vnašajo v iskalnik v zvezi s produkti, ki so podobni našim, in jih po opravljeni analizi vključimo v naše vsebine. Vsebinsko moramo pripraviti kakovostne tekste, ki uporabnika čim bolje oziroma dlje pritegnejo, torej morajo biti originalni in podajati odgovore na dileme potencialnih strank. Tehnično pa ob pomoči programerja odpravljamo napake, kot je 404 page error, namestimo Google Search Console, prilagodimo vsebine mobilnim napravam in podobno.
Kako do dobrih zunanjih povezav?
Da bo optimizacija spletnih strani celovita, je torej naš pomemben cilj pridobiti tudi povezave, vendar ne katerekoli, pomembno je namreč tudi, da prihajajo iz kakovostnega vira oziroma od tod, kjer je kotiranje že visoko. To vključuje na primer sodelovanje z velikimi portali in znanimi blogerji oziroma pisanje lastnega bloga ter druge ukrepe. Seveda morajo biti teme povezane, na primer če prodajamo prehranske izdelke, jih ne bomo povezovali z elektronskimi in podobno.
Optimizacija spletnih strani in cenovni razpon
Za tovrstne storitve pričakujmo najmanj med par sto ali več mesečnih stroškov, ki so ponavadi na voljo v paketih, seveda pa je vse odvisno tudi od velikosti ter vrste našega podjetja, naših potreb in kompleksnosti oziroma gre za stvar dogovora. Nekateri ponujajo tudi zgolj posamične storitve, kot je na primer le pisanje bloga, zato stroške lahko razporejamo glede na to, vsekakor pa nas najprej čaka strošek analize. Možno pa je tudi investiranje v mentorstvo in nas ponudniki v nekaj mesecih priučijo vsega, da se lahko lotimo stvari samostojno.
Stroški za Google oglaševanje
Oglaševanje na Googlu moramo v začetni fazi dobro načrtovati in določiti cilje, ki morajo biti dosegljivi in tudi merljivi. Glede na to se odločimo, kakšno oglaševanje na Googlu je najbolj primerno za nas, torej bodisi iskalni, prikazni ali video oglasi, nato pa določimo tudi finančne okvirje oglaševalski kampanji. Tudi v tem primeru so bistvene smiselne ključne besede, saj ob nepravih le ustvarjamo nesmiselne stroške. Na koncu je relevantna tudi kreativnost, s katero bomo pritegnili uporabnika, ter izjemno važna konstantna analiza rezultatov, ki nam bo razkrila, ali se premikamo v pravo smer oziroma ali jo moramo spremeniti. Mesečno nas kampanja v povprečju skupno lahko stane od nekaj sto do nekaj tisoč evrov, sicer pa plačujemo glede na klik, torej kolikokrat so morebitni kupci kliknili na naš oglas, kar stane od nekaj centov naprej.
Za vsestranski pregled tega, kaj potrebuje naša dejavnost za dosego efektivnega poslovanja ter kako nam optimizacija spletnih strani in oglaševanje na Googlu lahko pomagata do ciljne črte, se lahko za posvet dogovorimo tudi s podjetjem Dominatus, ki pokriva oba omenjena segmenta.