Kako preprosto uvoziti rabljeno prevozno sredstvo?
Uvoz rabljenih vozil iz tujine, sploh iz zahodnoevropskih držav, je bil v zadnjih letih v porastu, saj kupci cenijo dobro ohranjenost in široko ponudbo, obenem pa tudi večjo preglednost glede dejanskega stanja. Na domačem trgu se namreč nemalokrat lahko znajdemo v kočljivih nakupih z nepravimi podatki ter skritimi napakami in posledično tudi hitrimi okvarami, ki jih nismo pričakovali. Nizka cena lahko skriva pomanjkljivosti in napake nas lahko kmalu drago stanejo. Zaradi trenutnih razmer na trgu sicer zavoljo naraščanja cen in pomanjkanja polprevodnikov stara prevozna sredstva v več primerih postajajo celo dražja kot nova, ko primerjamo obdobje zadnjih nekaj let, zato bodo trendi na tem področju še zanimivi.
Stroški za uvoz rabljenih vozil
Eden izmed najpomembnejših stroškov, ki ga lahko pri uvažanju pričakujemo, je carina in davek na dodano vrednost, če uvažamo iz držav, ki niso članice EU, ter davek na motorna vozila oziroma krajše DMV. DMV izračun, ki se ga od leta 2021 pripravlja drugače in je od tedaj tudi nižji kot prej, razen pri nekaterih izjemah, lahko naredimo preko raznih spletnih kalkulatorjev. Med drugim ga ponuja tudi spletna stran narociavto.si, ki podrobneje predstavlja tudi druge podrobnosti glede celotnega postopka. Čakajo nas še stroški prevoza, nadomestnih tablic, potovanja v tujino idr., pa tudi za storitev uvoza po naročilu, ki ga opravi posrednik.
Zakonodaja in uvoz rabljenih vozil
Po zakonu ZDMV-1, sprejetem v letu 2020 ter v uporabi od 1.1.2021, imamo nekaj členov, ki določajo, kakšna je obdavčitev, kdaj nastane davčna obveznost ter kdaj se znižajo oziroma oprostijo davki (v slednjem primeru je to tedaj, kadar gre za velike družine ali invalidne osebe ter v drugih posebnih okoliščinah). Glede na 25. člen moramo Finančni upravi preko informacijskega sistema v elektronski obliki v davčni napovedi predložiti identifikacijske podatke, davčno obdobje, vrsto, znamko in tip ter VIN številko, število sedežev, moč motorja, državo dobave, znesek glede na DMV izračun, okoljevarstveno kategorijo ter druge podatke. Plačilo izvedemo v 30 dneh po vročitvi odločbe, za oprostitev plačila pa moramo predložiti razna dokazila.
Novosti, ki vplivajo na DMV izračun
Če je bila doslej osnova za DMV izračun cena oziroma vrednost prevoznega sredstva, moramo od leta 2021 seštevati dve obveznosti: glede na izpust CO2 ter glede na emisijski standard EURO, oboje pa je odvisno od vrste goriva. Za uvoz rabljenih vozil je DMV izračun odvisen tudi od njihove starosti. Uvozniki objavljajo na svojih straneh tabele z vrednostmi, ki nam pomagajo, da preverimo DMV izračun. Novi način je prinesel potrošnikom večje ugodnosti, saj DMV izračun pokaže prihranek od nekaj sto pa tudi do več tisoč evrov, vendar bo prihodnje dogajanje pokazalo, ali bo tako veljalo na dolgi rok.
Dve vrsti merjenja
Glede izpusta CO2 so bile pred septembrom 2017 le NEDC meritve (New European Driving Cycle), po tem obdobju pa je nastopil še WLTP cikel merjenja (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), ki pokaže višjo meritev izpustov kot prvi. Vsi avtomobili, ki so bili odtlej izdelani, so morali imeti opravljeni obe meritvi, s 1.1.2021 pa je v veljavi le slednja. Podatek o tem, katero imamo opravljeno, se nahaja v COC dokumentu (Certificate of Conformity).
Uvoz rabljenih vozil brez tveganja
Da bo uvoz rabljenih vozil stekel brez skritih zank in na transparenten način, se obrnimo na strokovnjake. Če nismo vešči v pogajanjih, lahko opravijo to namesto nas in nam priskrbijo več ponudb oziroma pomagajo v primeru, ko smo sami našli želeno ponudbo. Nadalje nam lahko uredijo vse v zvezi s transportom v Slovenijo, vključno s prevzemom, ter z dokumentacijo, kot je potrdilo o skladnosti ali homologacija, ki ga izda pooblaščeni kontrolni organ in je zahtevana pri registraciji. Kot dodatno storitev nam poiščejo še opcije glede zavarovanja in omogočijo podaljšanje tovarniške garancije, ki lahko traja do 36 mesecev od datuma nakupa. Dogovorimo se za plačilo bodisi v gotovini ali z leasingom oziroma kreditom, za prevzem pa moramo počakati nekaj tednov. Poznavalce lahko najdemo preko spleta, med drugim tudi preko strani narociavto.si.
Napovedi za uvoz rabljenih vozil
Glede na različne podatke Slovence najbolj zanimajo znamke srednjega cenovnega razreda, pri katerih je rast cen zelo vplivala tudi na to področje, saj so se okvirno podražile za četrtino. Obeti kažejo, da se ne bodo nižale, dobavni roki pa se bodo še podaljšali. Poleg tega se nabor krči, zato ga prodajalci želijo na različne načine povečati, med drugim se spogledujejo tudi z idejo uvažanja iz neevropskih držav, pri tem pa bo po predvidevanjih povpraševanje še naprej raslo. Na slovenskem trgu sicer ni tako slaba izbira, kar se tiče same količine, je pa manj želenih kategorij in znamk za ceno, ki nam ustreza. Ob vsem tem moramo, če se sami podamo v iskanje, biti dodatno previdni, da preko goljufivih prodajalcev ne kupimo mačka v žaklju. Namreč Zakon o varstvu potrošnikov nas ne obvaruje, kadar kupujemo direktno od fizične osebe, zato se na ogled, če imamo možnost, odpravimo s poznavalcem.